Followers

Bermulanya Kisah

Daisypath Anniversary tickers

Monday, April 4, 2011

Dugaan di pagi Isnin

Nk menangis...nk sedih..nk geram..nk mengamuk..nk macam-macam jer skg nih..Tapi....nak sume tuh pun tak guna...sbb benda dh jadi....

Kisahnya bermula di satu pagi Isnin..(pg td lah, sblm CT gerak pegi keje)...CT turun dulu spt hr biasa sbb 2 hari tinggal moto tak berenjin...so..turun dulu nk bg pns sementara kwn CT tgh bersiap...Macam biasa CT pun tolak moto ke tempat redup supaya tak dela CT berpanaskan..Masa tolak tuh...CT rasa la knp mcm berat jer nk tolak..sblm nih relax jer...nih smpi tgn lenguh la...Tapi masa tuh wt relax lg..start mcm biasa...then kwn CT turun..trus CT gerak..ms gerak hmpr 20m camtu...CT rasa lain mcm...yg kwn CT ckp kaki die kene libas dgn sumthng..yg CT rasa mcm goyang-goyang jer tayar...

CT pun stop motor, kwn CT ckp ada getah hitam sangkut..Tapi CT rasa mcm tayar kempis..tgk-tgk..betul...Pagi-pagi jer rasa nk mencarut jer..Tp nsb baik tak terkeluar..CT rasa sedih jela..knp la dugaan berlaku di pagi Isnin nih??Dahla sememangnya hari Isnin hari yg ber'blues'...Mood nk keje is downnnnnnn...So, dgn tabahnya, wt kptsn nk tolak motor tuh pegi petrol station..nk try pam...Nasib baik 50m jer jauhnya dr tmpt kejadian...tidak jenuh gk nk menolak...

Sesampai kt pam tuh...kitorg pun dgn gigih pam..pam-pam tak kembung-kembung pun...So, CT rasa ini bukan kempis sbb tak de angin..ni getah kt dalam dh takde..Masa dh lambat..jadi kitorg pun amik kptsn nk balik..Paksa la naik kete dgn kwn CT...Elok kitorg nk patah balik, ade abg yg mulia bagitau kt kitorg kedai motor ade bukak kt sbrg jalan...tolak motor sikit jer pegi sbrg...Tanpa berfikir pjg..CT dan kwn CT pun gigih lagi tolak motor tuh smpi ke kedai motor...

Alhamdulillah..selesai sudah meletakkan getah tayar ke tempat asal...kejam tak kejam..siapa la punya angkara...sanggup tarik keluar sesendal getah tayar tuh keluar...Rupa-rupanya,kwn CT tarik keluar getah yg sangkut kt rim motor tuh adalah sesendal tiub...diorg bw keluar sesendal tuh...mcm mana la pam nk kembung....Eeeeeeeee.....CT tersangat lah geram taw!!!!!!!!!Kenapa lah diorg buat mcm tuh...Nih tak de keje lain klu budak-budak nakal yg punya keje...dulu getah pemijak kaki motor sebelah hilang..Pastu sticker 'P' dgn sticker kolej yg CT lekat kt motor diorg buang...Kali nih tayar CT plak menjadi mangsa....CT bley ckp keje budak-budak nakal sbb diorg suke sgt melepak kt motor-motor yg di parking cun kt situ...dahla duduk ats motor org..pastu wt kotor plak...main-main smpi rosak motor org...klu korg tak angin ker tgk budak-budak mcm tuh??dh xde disiplin ker diorg nk wt sume tuh....Eeeeeeeeeeee....Dugaan apakah ini???????
Sekadar Gambar Hiasan
Image Search : Google


Moral of story : CT hanya menunggang motor sj..tak tahu sgt selok dlm motor nih...Cukup time, pegi servis jer...itu CT tahu...hehehe....

Pesanan ringkas : Thnx pd membe CT sbb terpaksa bersusah payah untuk berjalan kaki bersama...Dugaan...Nasib baik bos tak masuk lg..tdk mesti die bising sbb kitorg msk lambat...Weeeeee....

Pesan lagi : Thnx kt abg yg mulia itu juge...sbb sudi memberitahu lokasi kedai motor itu...Mulia sungguh hati abg itu utk membantu gadis chumel ini....Thnx-thnx....




Photobucket

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...