Followers

Bermulanya Kisah

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, June 28, 2012

Mashed Potato Cik Tulip


Malam td kemas kt almari dapur...Cek brg-brg dapur apa yg patut beli dan tambah...Buang segala apa yg dah busuk dan tarikh luput...Sekali tgk kentang msh byk lagi...Pastu trus terfikir nk buat kentang putar..mkn dgn nasi goreng yg housemate dh goreng sblm dia pergi kerja malam... Cari kt bilik resepi yg pernah print sblm ni..Tgk-tgk resepi...pergh..sng jer..sume bhn ada dlm rumah..klu xde pn hentam sj...hehehehe...

Dengan sifat rajin yg msh menebal mlm td..terus ber'tukang' kt dapur sensorang...Dan akhirnya siap!! menjadi...sos kentang tuh sgt mabeles i ckp sm u ouls...rs sm mcm kepsi...cuma nmpk pekat skit...sbb kurg air kot...dan tang kentang tu rs susu lemak manis terlebih...dan apa-apa pun..lepas ni nk cuba buat lg...sng jer...asal rasa teringin dah blh buat kt rumh..tak perlu nk menggagahkan diri ke kepsi or cr mashed potato kt kedai lg..semua nya blh buat sendiri asal kan rajin dan paling penting...bahan-bahan mesti ada lah...:)


Kentang Putar buatan Cik Tulip...
Photobucket

Saturday, June 23, 2012

Percubaan gagal


Tgk gmbr, mcm menarik. Rs mst boom punya. Cek resepi sng je nk wt. Sekali dh buat, renyah la pulak.. Ok xpe, gigh ok CT wt. Pulun punya pulun, tung tang tung tang kt dapur, dh siap, hancusss. Punya la manis rs dia. Blh potg kaki ni. Misi nk buat apam ice cream cornetto gagal.  Xda sp pun berani nk hbs kn. Alahai sedihnya. Dh la wt resepi tu xwt setengah resepi. Konfiden jer kn nk wt byk. Skli, rugi jer. Telur twpung gula. Adoiyaiii.. Xpela,pasni try wt lg skli. Nk wt smpi jd.
Published with Blogger-droid v2.0.6

Thursday, June 14, 2012

Kebebasan


Bebaskanlah aku walau sedikit ruang untukku bernafas..
Bebaskan lah aku dr berkawan dgn siapa-siapa..
Bebaskanlah aku ke mana ku mahu pergi..
Bebaskanlah aku dr kongkongan hidupmu..
Bebaskanlah aku dr kegusaran hatimu..
Tiada yg lebih bahagia jika diberi aku kebebasan...


Photobucket

Wednesday, June 13, 2012

Promosi Hari Raya

Nk buat promosi kt sume org ni.....Berminat nk order blh komen kt blog or send msg kt fb CT yer...Thnx....:)

Klik utk tumbesaran




Photobucket

Ku luahkan segalanya


Tiba-tiba hati rasa sayup jer..Mata rasa nk bertakung air mata jer..Tak tahulah mengapa....Mungkin mslh hormon yg sdg berduka lara...Aku bhgia bila bersamanya..tp knp aku msh lg bersedih bla bersama dia..

Ya Allah Ya Tuhanku....janganlah Kau duga hati dan perasaanku kepada dia..Aku berusaha yg terbaik untuk bersama dia...sedaya upaya hati aku utk dia...dia telah byk melakukan pengorbanan yg tak mungkin aku dpt dr org lain...ksh syg dia xpernah berbelah bahagi kpd ku....Kenapakah pelbagai perasaan yg bermain dlm diriku ketika ini....


Buat dia, aku ttp akn bersama kamu hingga akhir hayatku..aku telah berhabis nyawa memberi ksh syg ku kpd mu...mungkin pengorbanan yg ku lakukan tak sebanyak yg kau beri..tp percayalah..dengan izin Allah...cintaku,ksh ku, syg ku hanya utk mu seorang...Aku berharap kau sentiasa ada di sisi ku....Thnx coz being my lover...


Photobucket

Friday, June 1, 2012

Mamai punya pasal!!

Jam hp berbunyi....of kn alarm hp..trus bangun keluar nk pns kn ns smlm...Pastu masuk bilik air cuci muka gosok gigi..Pastu keluar nk pns kn lauk...Tgk jam kt dinding menunjukkan jam 6.40..dlm hati kata, jam ni mati plak dh..msk bilik amik bateri nk ganti bateri kt jam mati td..tgk kt jam tgn, menunjukkan 6.40..dlm hati kata dan-dan ni jam mati plak dh..tgk jam tgn lg satu..pun sm..pastu trus hairan..apsal sume jam mati hampir sm wktu plak dh ni...pastu trus g tgk kt hp plak..pukul 6.45...aik???aku ni tersalah tgk jam ker per...tgk kt luar tingkap, cuaca dh cerah dh...Masya'Allah...rupanya CT terlupa nk set alarm jam 4.45a.m utk bersahur...Patut sdp jer tdo..dgn hujan lebt plak kn...lena smpi tak sedar apa pun....:( Trus lah hr ni xdpt berpuasa ganti....sedihnya....xpe...minggu dpn msh ada..so, minggu dpn smbg lg utk puasa ganti...:)

Photobucket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...