Followers

Bermulanya Kisah

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, August 2, 2012

Puding Karamel Gula Hangus

Bertepatan dgn tajuk post kali ni....CT nk ceritakan yg mlm td CT sgt rjin nk buat Puding Karamel slps melihat gbr yg dipost ke fb oleh kakak CT yg mak CT buat juadah berbuka puasa puding karamel..Adeiiii...menggoda betul.....Terus lah cek resepi nk buat jugak....Tgk semua bhn ada di rumah..dan terus berperang di dapur selepas solat Maghrib..
Selesai berperang dan kukus ats api selama 30 minit = smpi puding keras...Kena sejukkan dlm peti ais pulak...dh lyn tgk tv sume...rs xsbr punya psl slps sejam...bw la keluar puding tuh nk tgk hasilnya...sekali dh potg n ngap msuk mulut....Ya Rabbi....rs nya pahit xingat..rs nk pengsan pun ada...hehehe....dahla bwh puding tu CT letk oren sunquick sikit sbg pengganti esen vanilla..Konon nk bg rs oren la kn...tp rasa oren tu hilang terus disebabkan kuah gula yg hangus lg hangit....Adoiiiii..FAIL...nk kna tuntut lg ilmu buat kuah gula tu....mcm mn xnk bg hangus terbakar...rs nya dh nmpk keperangan terus ttp api..tp xsangka ttp hangus....aduiii

Masa sahur td CT dh buang kuah gula tuh dgn hrpn xdela terasa hangit gula tu nk telan..Balik ni nk kena pk cara lain lak...maybe nk upgrade letak coklat cair ats puding tu gntikn gula yg dh hangus....hehehe....mst sdp...:)

Apa-apa pun terasa sgt la suke sbb berjaya buat jugak puding karamel dgn sendiri...:) Dan esk tak sabar nk bg dekat Mr Chenta suruh die hbs kn..hehehe...Sorry la...i suke bg u gumuk...:p

Meh kita tengok hasil puding karamel yg dh siap semalam.....:)

Masa ni puding dh msk n keras elok....Rasa bangga jer tgk puding nih dh msk...Hati membuak-buak tak sabar nak makan...

Lepas kuar dr peti ais, telangkup dlm bekas....tgk-tgk kuah gula die...hancus.....bukan perang dh...dh mcm gangsa jer ni....Dan sekali ngap..lg la hancur berkecai....Sedih-sedih....tp syg punya psl..ggh juga mkn..:)
Photobucket

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...