Followers

Bermulanya Kisah

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, October 11, 2012

Keji bukan makna mengalah

 Tajuk sgt sedih...Ya!! mmg ayt sedih...Hari ni CT terasa nk meluahkan sesuatu yg dh lama terbuku...Semuanya ttg kisah lama yg dh lps bertahun-tahun tp msh ada rasa sakitnya ht....sekelumit jiwa yg perit yg terpaksa ditanggung...Bukan nk kata apa-apa..tp...CT skrg dh kuat utk hadapi segala dugaan dan tohmahan yg pernah menimpa CT dulu dan sebelum-sebelum ni....

 Alkisahnya, dulu CT pernah mengalah...Mengalah dlm membuat kek coklat yg sememangnya menjadi kegemaran CT dan kegemaran ramai...nk dipendekkan cerita..CT pernah buat kek coklat ni bg kt seseorang...ms tu lah..dh lm pn...tp apa yg CT dpt..bukan pujian tp satu ayt yg melemahkan smgt CT...ok..CT sedar..ms tu CT mmg jahil dlm membuat kek...sblm tu dh pnh buat...rasa mmg Umphhh la..sbb membe-membe bg positif respon..entah mcm mn pd hr tu nk buat utk org tu rasa...sekali jd lain....kek terlalu padat,kek manis sgt, xblh nk msk byk-byk..cpt muak...Mulai hr tu..langsung CT xbuat terus kek ke ape ke utk dia dh...Biarlah ku simpan cita-cita ku seorang diri...

 Dan hari ini...CT sgt bersyukur...lepas dr kejadian hr tu...CT mmg langsung xbuat kek utk sp-sp dh yg pnh CT 'kwn' ...CT biarkan minat CT berkubur mcm tu aje...Sampai la CT berjumpa dgn seseorang yg mmg sgt menghargai minat CT dlm pembuatan kek dan apa shj mknn... Terharu sgt..setiap apa yg CT buat...kek,coklat,spagethi,apam polkadot dll...mesti dia suka...Hati CT dh tentu la berbunga-bunga kn..Sbb org hargai kita sebaik yg mungkin..Bukan dia sorg shj yg mkn...siap bg kt family lg..Dan syukur Alhamdulillah, kata-kata pujian membuat kn CT lebih bersemangat utk terus menceburi dunia masakan dan bakeri...

 Bukan ape....selain dr family dan kwn-kwn kita rasa hasil air tgn CT, CT nk la juga sidia merasai apa yg mereka rasa..CT nk juga tahu apa respon dia apa yg CT buat...Dan semuanya membanggakan..dan CT xpernah rasa down jika dia ada memberi komen yg negatif...Sbb dia jenis memberi komen negatif tapi dlm nada yg tdk membuatkan CT terasa ht.. Sbb itu la CT terasaaaaaaa tersangat la syg kt dia...:)

 Dan pd mereka yg pernah jatuhkan semangat CT sebelum ni...CT dh buktikan... ayat-ayat menjatuhkan CT sebelum ni bukan bererti CT mengalah... CT dh mampu utk berdiri teguh...tanpa bantuan korang...Alhamdulillah..CT mampu mengambil tempahan dr rakan-rakan, family yg mahukan merasai hasil tgn CT.. 

 Syukur Ya Allah...KAU temukan aku dgn seseorang yg menghargai minat aku...KAU kurniakan keluarga yg sentiasa menanti setiap jenis kek,apam dll dr aku....KAU berikan aku sahabat-sahabat yg sentiasa memberi sokongan dan dorongan dlm setiap minat ku... Ku memohon agar kegembiraan ini berkekalan hingga akhir hayatku..AMIN... :)

~~Biar buruk paras rupa, tp hasil sedap dan memuaskan dan tersenyum org lain menghabiskan masakan kita..~~


Photobucket

4 comments:

ceritera-chinta said...

jom bukak kedai kek n roti kekkeke tu impian aku dari dulu, tapi sejak duduk sarawak nie aku dah kurnag buat2 nie semua ermmmmmmm

GaDhiS TuLiP said...

tu la dayah....impian aku pn nk buka satu kedai bakeri...minat sgt bab2 ni...aku mkn kurg..suka buat ja..sbb taw rmi peminat....blk sini jom kita cr kelas bakeri...pastu ley la kita buka kedai impian kita..:)

ceritera-chinta said...

aku mkan suka buat suka aku takut ti kalau kita bukak kedai kek mau aku boleh hadap wei hahhhaha

GaDhiS TuLiP said...

hahaha.....tu r kn...pg-smpi tutp kedai kja duk hdap jer kek tu kt kita....knyg..esk2 sbln 2 org mai kdai..tgk tokey...dh besor gabak...hua3....pastu dlm ht org berkata...ptt la pn besaq, duk mkn kek sokmo..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...